Background Image

Wijnhuis Tinto

> Andreas Gsellmann Eiswein (rood) >
Image

Andreas Gsellmann Eiswein (rood)

zoete wijn

  • Producent: Andreas Gsellmann
  • Appellatie (regio): Burgenland
  • Oogstjaar: 2009
  • Land: Oostenrijk
  • Aroma’s & Smaak: in de neus gedroogd fruit, geconfijte sinaasschil, kirsch, biscuit; harmonieuze en gelaagde zoete wijn
  • Druif: sankt laurent zweigelt 
  • Teeltwijze : klassiek
  • bewaarpotentieel : 15 jaar en langer
  • Volume: 375 ml
  • Alcohol: 10%
  • Vinificatie : 50% Zweigelt en 50% St. Laurent van terroirs Zwicklacker en Gabarinza; handmatig geoogst op 18 december 2009 bij -13°C; spontane vergisting in barriques van 225 liter; 6 maand op de lies.

    Analyse: alcohol 10%, restsuiker : 229g/l, zuren : 8,4g/l
  • Tijdelijk niet voorradig

  • Gastronomie

    serveren op 12-14°C bij sterk smakende kazen (blauwschimmelkazen zoals Fourme d'Ambert of Bleu d'Auvergne, Munster), crème brûlée, chocoladedesserts

  • Producent
    Andreas Gsellmann | Andreas Gsellmann
    Andreas Gsellmann is een van de jongste leden van de Pannobile-groep in Gols, een dorpje in het Oostenrijkse Burgenland. We bevinden ons hier vlakbij de Hongaarse grens aan de oevers van de Neusiedler See. Dit belangrijke centraal-Europese steppemeer zorgt voor een voor de wijnbouw zeer gunstig klimaat.

    De familie Gsellmann is al sinds 1800 in de wijnbouw actief.  Vader Hans en zoon Andreas Gsellmann bewerken 20 ha wijngaard met als belangrijkste soorten : blauer zweigelt, blaufränkisch, st-laurent, chardonnay, weissburgunder (pinot blanc), grauburgunder en welschriesling. Ze kiezen daarbij resoluut voor een natuurvriendelijke wijnbouw. Bij het zoeken naar manieren om het  immuunsysteem van planten te versterken en het bodemleven te verbeteren kwam men bij de biodynamische wijnbouw uit.

    Dit streven staat allerminst de kwaliteit van de wijnen in de weg, zo bewijzen de vele binnen- en buitenlandse onderscheidingen die de wijnen van Gsellmann te beurt vallen. Binnen de Pannobile-groep wordt ondertussen via communicatie, discussie en compromisloosheid aan kwaliteitsverbetering gewerkt. Hun streven: zich met de beste wijnen meten, leren van elkaar, kwaliteitswijnen maken en uit dankbaarheid voor hun succes met sociaal engagement bedanken: zo werden bv. degustaties georganiseerd waarvan de opbrengst naar de opvang van vluchtelingen en daklozen gaat.